אקספו דובאי מבנה מדינת ישראל

עם רוח גבית מהסכמי אברהם, בשבוע שעבר מדינת ישראל הציגה לעולם את הביתן שלה בתערוכת הענק. לרגל האירוע נבנתה עיר שלמה, בה מוצגים 192 ביתנים של המדינות המשתתפות. ברוכים הבאים אל המקום בו נקטפים פירות השלום, רק נא להקפיד על מסכות או שתזכו להתרעה מרובוט

באיחור של שנה, בשל מגפת הקורונה, יריד אקספו "2020" העולמי נפתח בדובאי. 192 מדינות התכנסו תחת הכותרת: "מחברים מוחות – יוצרים את העתיד". זו הפעם הראשונה שיריד התערוכות העולמי מתקיים במזרח התיכון, וזו הפעם הראשונה שישראל משתתפת באירוע בינלאומי כה חשוב במדינה ערבית. איחוד האמירויות השקיעה בבניית היריד, שהפך לעיר בפני עצמה, כשבעה מיליארד דולר, והיא מקווה להחזיר את ההשקעה באמצעות עסקאות והשקעות שיפותחו במהלכו.
הביתן הישראלי זכה למיקום מצוין בשטח הענק של היריד, סמוך לביתן האיטלקי המפואר, קרוב לביתן של גרמניה, של ארה"ב ושל יפן, שיצרה כנראה את הביתן הגרנדיוזי ביותר, וגם קרוב מאוד למגה־ביתן של המארחת, איחוד האמירויות.
יוצרי הביתן והאחראים להפקתו הם חברת AVS בהובלת האחים מלכי ואסף שם טוב. לשם כך הם איגדו סביבם יוצרים מוכשרים כמו האדריכל דוד קנפו, שתכנן את המבנה, מנצח תזמורת ירושלים מזרח מערב תום כהן, כותבים ויוצרי תכנים מוכשרים ועוד.
הביתן מעוצב בהשראת הנוף המדברי המשותף לישראל ולאיחוד האמירויות. מעליו מתנוססים שבעה שערי ענק עליהם מוקרן מיצג מרהיב על החדשנות הישראלית התורמת לעולם טוב יותר. בקצה הביתן פסל הנושא את הכותרת "אל המחר", הכתוב באותיות מיוחדות, משולבות בעברית ובערבית, ומסמל את העתיד שכולנו שואפים אליו. מסלול הביקור עובר במסדרון החדשנות, שם משתתפים המבקרים בשאלון חווייתי אינטראקטיבי על ישראל ומתבקשים להצביע במחיאת כף לתשובה הנכונה. בקצה המסדרון מוזמנים המבקרים לצפות במיצג חווייתי של 360 מעלות על שלל הגוונים, הנופים והתרבות של ישראל.

מקור הכתבה